Dzięki licznikom GPS i aplikacją dla rowerzystów, monitorowanie treningów i planowanie tras stało się mega łatwe, wygodne i przyjemne – a przynajmniej takie powinno wyglądać.
Jednak nie zawsze wszystko działa idealnie. Co zatem zrobić gdy licznik Wahoo nie synchronizuje tras zaplanowanych w Komoot ? Problem z synchronizacją między komoot i wahoo spotkał mnie i mój Wahoo Roam – ma tutaj na myśli sytuację w w której Wahoo wysyła treningi do Komoota, ale nie synchronizuje już przygotowanych w Komoot tras.
Wcześniej nie zaobserwowałem tego problemu z prostego powodu – bardzo rzadko używałem Komoot – zmieniło się do dopiero gdy zamieniłem szosę z oponą 25c na road plusa z opona 35c
Do tej pory gdy planowałem trasę używałem do tego celu Stravy Premium (właściwie tylko poza okolicą jaką znam np. podczas wyjazdu w Bieszczady) lub po prostu otrzymany plik GPX wysyłałem przez aplikację Wahoo ELEMNT do licznika (zazwyczaj opcją udostępnij → otwórz za pomocą) – jednak nie jest to ani szybkie ani wygodne rozwiązanie.
Gdy pojawił się Canyon CF7 All Road (2023) pojawiła się ochota na eksplorowanie tras, które do tej pory był poza zasięgiem mojej opony szosowej – właśnie wtedy anulowałem subskrypcję stravy premium i przeszedłem do planowania tras w Komoot.
Co zrobić jednak gdy Wahoo nie synchronizuje zaplanowanych w Komoot tras ?
Rozwiązanie jest banalnie proste. Jednak w pierwszej kolejności:
- Sprawdź czy Twój licznik ma dostęp do Twojej sieci wifi – liczniki Wahoo synchronizują się przez kartę sieci bezprzewodowej, a nie przez bluetooth.
- Sprawdź w aplikacji Wahoo ELEMNT czy poprawnie autoryzowałeś swoje konto Komoot’a.
- Sprawdź czy zaplanowana trasa ustawiona jest jako publiczna.
Jeśli wszystko się zgadza, a mimo tego nadal masz problemy z synchronizacją, oznacza to, że nie masz aktywowanego darmowego regionu w Komoot.
Komoot oferuje darmowe regiony, które możesz wybrać jako obszary do planowania swoich tras. Bez aktywnego darmowego regionu, Komoot może ograniczyć dostęp do pewnych funkcji lub uniemożliwić synchronizację z innymi urządzeniami. Odblokuj zatem region, którego trasa dotyczy i problem rozwiązany!
Do prawidłowego działania tej funkcjonalności nie jest wymagana wersja Komoot Premium. Synchronizacja zaplanowanych tras działa także na bezpłatnym koncie – podobnie zresztą jak w przypadku Stravy, z tą różnicą, że w Stravie za pomocą darmowego konta nie zaplanujemy trasy.
BTW: Jeśli trasa zaczyna się w miejscu gdzie masz odblokowany region a kończy poza nim – nie ma problemu. Trasa zostanie poprawnie wysłana na urządzenie choćby miała być trasą przez całą Polskę.
Udało Ci się rozwiązać problem korzystając z tego artykułu – będzie mi miło jak zostawisz komentarz tutaj lub na moim Instagramie.
Jeden komentarz
Naprawdę dobrze napisane. Wielu osobom wydaje się, że posiadają odpowiednią wiedzę na opisywany temat, ale często tak nie jest. Stąd też moje ogromne zaskoczenie. Czuję, że powinienem podziękować za Twoje działania. Zdecydowanie będę polecał to miejsce i regularnie wpadał, aby poczytać nowe artykuły.